Podle čeho vybírat dodavatele webových stránek?
Být v dnešní době jako podnikatel nebo podnik bez webových stránek je jako byste začali podnikat někde na opuštěném ostrově a čekali, že se váš business bude vyvíjet dobrým směrem. V první řadě je potřeba reklama a tak trochu i marketing. Pro webovou prezentaci vaší činnosti však není potřeba zaměstnat další pracovní síly, ale na trhu je spoustu živnostníků nebo firem, které se o tuto stránku postarají za vás. Podobně jako je v dnešní době častější najmout si externí účetní firmu, která vám zpracuje veškeré věci podléhající účetnictví.
Reference?
Při výběru vhodného dodavatele je nejjistější poohlédnout se po někom, kdo vám byl doporučen známým nebo blízkým člověkem. Dívat se totiž jen na reference, které tito weboví profesionálové rádi poukazují na svých webových stránkách, totiž nemusí být úplně tak pozitivní, jak by se na první pohled zdálo. Určitě pro dané firmy webovky tvořili, nebo se o to aspoň snažili, častokrát se ale může stát, že pokud byste se na daného dodavatele zeptali, zjistili byste, že sice smlouva mezi oběma stranami existuje, ovšem odběratel s dodanými službami není zcela spokojen. Reference tedy nemá vůbec vypovídající hodnotu o kvalitě firmy či živnostníka.
Nejhorší variantou je, když natrefíte na dodavatele, který vám slíbí modré z nebe, vy zaplatíte dohodnutou zálohu a čekáte, jak vám začnou modrat vaše vysněné webové stránky. Jenže ouha! Datum předání webu se začne prodlužovat, vy jste žádán a zaplacení další částky pro dokončení projektu, což v dobré víře provedete a vyčkáváte dále. Nadešel den D a dodavatel vám představuje vaše prezentační stránky. Jako správný obchodník vám “obkecá” vše, vysvětlí se smutnýma očima, proč nešlo tohle a tamto, a že by to i šlo, ale chtělo by to více času na vývoj a hlavně více peněz. Ze standardních funkcí udělá objev roku a něco, co umí jenom Oni a vy to přijmete, odkýváte a odcházíte s podivným pocitem, že tak to zřejmě v tomto světě chodí. Postupem času, někdy i let však pochopíte, že jste zaplatil a zřejmě stále paušálně platíte za něco, co jste si mohli koupit za pár stovek na internetu, tzv. základní šablonu, lišící se jen lehce odlišným designem.
Proto prosím opatrně, než si plácnete a podepíšete smlouvu s rádoby profesionály, kteří se o internetovou prezentaci vašeho celodenního úsilí nejspíše vůbec nepostarají. A pro jistotu mrkněte na internet a vyhledejte si stránky zaměřené na diskuzi o těchto nedůvěryhodných tvořitelů webů.