Když vás email špehuje
Není žádným tajemstvím, alespoň pro ty, kteří čtou podmínky smluv, které uzavírají před registrací emailu na největších internetových portálech a vyhledávačích, že také udílíte řadu souhlasů. Možná nejsou tak očividná, jak si myslíte, určitě ale budete překvapeni, čemu všemu dáváte svým stvrzením souhlas a co všechno se bude dít s obsahem, který ukládáte na jejich cloudy či úložné prostory.
Skener jede na plné obrátky
Není ani tak pravda, že někde v centrále v USA sedí jeden člověk, který si den, co den, čte emaily cizích a pročítá si je, hledá skrytá hesla a šifry. To ne. Většina společností má tzv. skener, který vám pěkně projede každý email a každou přílohu, zdalipak tam náhodou není něco, čeho by se dalo chytit
a posléze tyto velmi cenné data, jako například vaše sdělení, že hledáte boty za dobrou cenu, prodají třetím osobám, které se nijak neštítí poskytnout vám tu pravou reklamu pěkně na míru. Není to nic škodlivého, určitě si ten obsah nikdo nezapamatuje, avšak už jen to, že někdo prohlíží, byť automaticky, vaše emaily a hledá v nich skryté nápovědy pro dobrou reklamu, by měl být minimálně eticky špatný
Přílohy, fotky, soubory
Veškeré věci, které posíláte přes sociální sítě, přes email nebo je sdílíte na dostupném disku, všechno se to ukládá na jedno super místo se super uložištěm, které sdílí tyto data s dalšími šesti uložišti po celém světě. I když je smažete, i když prostřílíte notebooky, ty data tam pořád zůstanou, a tak se jich nikdy nezbavíte. Jakmile něco dáte na internet, už to vždycky někde uvázne.
Jak se proti tomu bránit? Pokud si nechcete zakládat vlastní společnost, poskytující tyto služby s naprostým důrazem na anonymitu, nebo si nechcete utrácet za vlastní cloudové uložiště, je to asi velmi jedno. Není to nic škodlivého, určitě bych však při volbě společnosti či vyhledávače volil takový, který klade největší důraz na soukromí.